Today With Zwingli in His Letters

The 8th of November, 1528, was an interesting day in Zwingli’s life.  Two letters from two colleagues were written on that day.  The first, by his old friend Oecolampadius; and the second, by his new friend Bullinger.  Oecolampadius’ letter discusses various matters and then gets to the meat in a discussion of the descent of Christ into hell.  Bullinger’s is more a tweet than a letter, but it also mentions the descent of Christ into hell.

Oecolampadius writes

Gratia et pax a Christo. Ut monebas, mi Huldrice, Capitoni insinuavi fideliter de civitate nostra impetranda. Is in hęc verba scripsit: “Nescio, quid ad tuas respondeam. Non sumus ignavi, sed oportet ut omnia per occasionem. Queruntur varii varia. Bellua multiceps est status reipublicae popularis. Horrent plerique incertissimas actiones amicorum nostrorum. Sunt, qui Constantiam ob Christi professionem communem sibi de futuris sociis pollicentur. Sed nova omnia gnaris suspecta habentur. Audi nunc alia. Venere huc Metenses quidam; ii nunciant, praeclaram famam apud suos esse de foedere civitatum sanciendo; duodecimus Novembris, quo die fędus meditatum sancietur; nam articulos aiunt conscriptos esse et ferme comprobatos. Verum de ea re nobiscum summum est silentium; tametsi non dubitemus, sic esse conventum inter primores rerumpublicarum Germanię huius nostrę. Reliqua coniice et pronuncia, quid qua occasione interea.” Hęc Capito, in sinum tuum effundi voluit.

Ipse non omnibus nunciis fidit. Cęterum nos hic memores erimus, quid per Christophorum commiseris. Utinam audire nos dignentur nostri. Bernensem tumultum speramus in magnam gloriam Christi cessuram, tametsi a traditoribus illi ecclesię metuamus, ne optimates in periculum, unde vix evadant, introducantur. Versor nunc in “Daniele”. Supputationem LXX hebdomadarum iuxta Eusebii mentem tractabo. Tu si certiorem habes, oro communices; nam omnes alię tam Hebraeorum quam ecclesiasticorum minus quadrant, neque satisfaciunt, quae Bucerus in Mathęum et Capito in Oseam. Certa enim hoc loco expectantur.

Pręterea non te latet, quomodo Benedictus Erasmo nostro in Schaffhusen in materia descensus Christi ad inferos adversetur. Ipse sic definio mecum: animam quidem Christi a corpore solutam, divinam, commigrasse ad patres, quocunque tandem loco illum quieti cum Abraham expectarint, et illos sui revelatione ad maiora introduxisse gaudia, ut ipse primogenitus illis aperuerit paradisum. Scio quidem spiritus locis non circumscribi; definiuntur tamen alicubi esse. Unde et patres mea sententia non impie tradiderunt, Christum ad illos descendisse liberatorem. Si tibi hęc sententia non improbatur, bene; gratię deo, qui ita unamines idem ubique sentire facit. Sin minus, ostende paucis, quid tu sentias, ut, si questio illa vulgo ventilari ceperit curiosius, non dissentias. Facile enim cedo meliora afferentibus.

Vale.
Basileę 8. Novembris 1528. Oecolampadius.
Huldrico Zwinglio, suo charissimo fratri.

And then Bullinger’s ‘tweet’

Gratia et pax a domino. Rogo te plurimum, Zuingli mi, ut paucis mihi mentem tuam adaperias atque edoceas, quid rei sit, quod Christum ad inferna descendisse confitemur. Sunt enim ex doctis hodie non pauci, qui mira hic comminiscuntur, interim ut nihilo minus ipsi sese torqueant et lectores avidos a se dimittant.

Vale.
Heilrijch Bullingerus tuus.
Hulderycho Zuinglio, fratri in domino charissimo.

No response has been found- but Bullinger went on to later include a discussion of the ‘descent’ in his ‘Decades’ – in the Sermon on the Apostle’s Creed (First Decade, Sermon 7).  May we find there something of Zwingli’s thought?  Who knows.  But perhaps.

Leave a Reply, but it will be moderated

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s